Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBausell, R. Barker
TitelThe science of the obvious.
Education's repetitive search for what's already known.
QuelleLanham, Maryland: Rowman & Littlefield (2017), XIX, 133 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475838138 (gebundene Ausgabe); 1475838131 (gebundene Ausgabe); 9781475838145 (Taschenbuch); 147583814X (Taschenbuch)
SchlagwörterEducation research; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractSome Examples of Educational Research that Aren't -- Contributors to this Sad State of Affairs -- Four Once Useful Influential Genres That We Probably No Longer Need: Genre #1: Classic Learning Research -- Genre #2: Secondary Analyses of Test Scores -- Genre #3: Preschool or Extra-School Descriptive/Correlational Educational Studies -- Genre #4: School-Based, Descriptive/Observational Studies -- Three Research Genres That Were Never Useful and Should Be Abandoned: Research Genre #5: Psychometric research -- Research Genre #6: Meta-Analysis: -- Genre #7: Scale-up experiments -- Three Genres that Could Have Some Potential for Creating a Meaningful Science: Genre #8: Experiments Conducted under Veridical Schooling Conditions -- Genre #9: Natural Experiments (Evaluations) Conducted within Schools -- Genre #10: Experiments Conducted in Schools under Laboratory Conditions -- Genre #11 -- Programmatic Educational Research Conducted by a Single Investigator-- Genre #12 -- Recent, Well-Designed Genre-Crossing Research Considered Important Enough to Garner Media Attention -- Final Thoughts. This book poses and ultimately answers the question of whether the public schools would have been affected if no educational research had been conducted during this century. To answer this question, 12 genres of educational research are evaluated. The genres are accompanied by non-technical, annotated synopses examples of each. A case is made that the science of education as a whole is repetitive, non-cumulative, and is characterized by a circular rather than a linear trajectory. -- Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: