Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCatalán, Ximena (Hrsg.); Horn, Catherine L. (Hrsg.); Santelices, María Verónica (Hrsg.)
TitelThe quest for equity in Chile's higher education.
Decades of continued efforts.
QuelleLanham: Lexington Books (2019), XV, 191 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781498543477
SchlagwörterChile; Educational equalization; Education, Higher; Education and state; Erziehung
AbstractChile's higher education system: structure and policies behind increased enrollment / María Veronica Santelices, Ximena Catalán and Catherine Horn -- United States postsecondary education as a point of comparison / Catherine Horn, Maria Veronica Santelices, and Ximena Catalán -- The role of information in students' transition to higher education / Maria Veronica Santelices, Ximena Catalán, Magdalena Zarhi, and Catherine Horn -- Tuition fees and student financial aid and higher education enrollment: the case of Chile / Carlos Williamson, Macarena Kutscher, Cristina Riquelme and Maria Veronica Santelices -- University admission criteria in Chile / Maria Veronica Santelices, Ximena Catalán and Catherine Horn -- High school ranking policy: expected and observed consequences / Maria Veronica Santelices, Ximena Catalán, Catherine Horn and Alejandra Venegas -- Equity admissions initiatives in Chile: experiences from three selective universities / Maria Veronica Santelices, Catherine Horn, and Ximena Catalán -- Effects of financial aid initiatives at the national level / Maria Veronica Santelices, Catherine Horn, Ximena Catalán and Diana Kruger -- Effects of financial aid at the institutional level / Catherine Horn, Macarena Alarcón, Maria Veronica Santelices and Ximena Catalán -- Conclusions and lessons learned / Maria Veronica Santelices, Catherine Horn, and Ximena Catalán. "This book studies three factors affecting equity in higher education outcomes for the Chilean case: the decision-making of students transitioning to higher education, the admission process, and the role of financial aid. It assesses how effective the combination of policies implemented has been at increasing access and leveling academic outcomes"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: