Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBaker, Barbara A. (Hrsg.); Vries, Joyce de (Hrsg.)
TitelOutside in.
Voices from the margins.
Einheitssachtitel: Outside in (Common Ground Research Networks).
QuelleChampaign, IL: Common Ground Research Networks (2018), 126 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781612299976; 9781612299983
SchlagwörterUSA; Women in higher education; United States; African American women in higher education; Women college administrators; African American women college administrators; Erziehung
AbstractNegotiating that space of uncertainty in academe as a Black woman / Julia Tigner -- Moving forward and looking back : transnational feminist spaces, margins, methods, and modalities / Andrea N. Baldwin -- Breaking bounds and building bonds : a student's perspective of partnered mentorship as transnational feminist pedagogical praxis / Laura Pratt -- Congruence between the mission and the mission maker / Chippewa Thomas -- Rightful place : centering Black womanhood in Black political culture and Black liberation politics / Monique A. Gamble -- A pathway to resilience : turning personal experiences into passionate research / Ania Evans -- Remaining awake / Trivius G. Caldwell -- Working with/in an invisible legacy : women's leadership at Tuskegee University / Vivian L. Carter and Caroline Gebhard -- A gender comparison of HBCUs and PWIs in the Southeast / Minerva Brauss, Xi Lin, and Barbara A. Baker -- The tyranny of the majority and the silencing of academic women in the South / Paula E. Bobrowski, Barbara A. Baker, and René McEldowney -- A woman's career trajectory : the pursuit of equality / Sara Lynn Baird -- Exploring the importance of same race/gender mentorship / Adrienne M. Duke, Brianna M. Williams, and Jessica Norton -- Women of color thriving in higher education / LaWanda S. Edwards, Yulanda J. Tyre, and Sonya R. Webb -- Obstacles for women in obtaining higher education leadership positions : systemic or surmountable? / Sarah Razavi Nobles -- Afterword.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: