Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEdley, Christopher F. (Hrsg.); Koenig, Judith A. (Hrsg.)
InstitutionNational Academies of Sciences, Engineering, and Medicine (U.S.); National Assessment of Educational Progress (Project)
TitelEvaluation of the achievement levels for mathematics and reading on the national assessment of educational progress.
QuelleWashington: National Academies Press (2017), 272 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780309438179; 0309438179
SchlagwörterStatistik; Forschungsbericht; USA; Academic achievement; Statistics; United States; Educational evaluation; Mathematical ability; Testing; Reading; Ability testing; Educational tests and measurements; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction -- Setting achievement levels : history -- Setting achievement levels : NAEP's process -- Reliability of the achievement levels -- Validity of the achievement levels -- Interpretations and uses of NAEP achievement levels -- Setting new standards : consideration -- Conclusions and recommendations -- Appendix A : Agenda for public forum -- Appendix B : Biographical sketches of Committee members and staff. "Since 1969, the National Assessment of Educational Progress (NAEP) has been providing policymakers, educators, and the public with reports on academic performance and progress of the nation's students. The assessment is given periodically in a variety of subjects: mathematics, reading, writing, science, the arts, civics, economics, geography, U.S. history, and technology and engineering literacy. NAEP is given to representative samples of students across the U.S. to assess the educational progress of the nation as a whole. Since 1992, NAEP results have been reported in relation to three achievement levels: basic, proficient, and advanced. However, the use of achievement levels has provoked controversy and disagreement, and evaluators have identified numerous concerns. This publication evaluates the NAEP student achievement levels in reading and mathematics in grades 4, 8, and 12 to determine whether the achievement levels are reasonable, reliable, valid, and informative to the public, and recommends ways that the setting and use of achievement levels can be improved"--Publisher's description.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: