Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHooley, Neil
TitelRadical schooling for democracy.
Engaging philosophy of education for the public good.
QuelleLondon: Routledge, Taylor & Francis Group (2018), XV, 195 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew directions in the philosophy of education series
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138647169; 9781315627205 (E-Book)
SchlagwörterEducation; Philosophy; Democracy and education; Educational change; Common good; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractTrends and tensions of philosophy and sociology -- Understandings of epistemology -- Action theory and theorists -- Creative democracy, ethics, power and control -- Education as philosophy of practice -- Philosophy 1: Education as a knowledge discipline -- Philosophy 2. Religion, the sacred and profane -- Philosophy 3. Conservatism, what is or should be -- Philosophy 4. Neoliberalism, capitalism personified -- Philosophy 5. Social democracy, in practice or in name -- Philosophy 6. Science, explanation or understanding -- Philosophy 7. Marxism, social class and social division -- Social class, equity and socio-economic positions -- Connecting with indigenous education -- Teacher education as experience -- Radical schooling for all.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: