Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoerman-Cornell, William; Kim, Jung; Manderino, Michael
TitelGraphic novels in high school and middle school classrooms.
A disciplinary literacies approach.
QuelleLanham, Maryland: Rowman & Littlefield (2017), XI, 135 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475828344; 9781475828351; 9781475828368 (elektronisch)
SchlagwörterGraphic novels in education; Graphic novels; Study and teaching; Comic books, strips, etc., in education; Comic; Comic books, strips, etc; Literacy; Anthologie; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction: Can graphic novels save the world? -- The role of disciplinary literacy for teaching with graphic novels -- What are graphic novels? How do they work? Why would teachers want to use them anyway? What is the best way to teach with them? -- Graphic novels in teaching academic disciplines -- Using graphic novels in the humanities -- Picture/text hybridity -- Disciplinary inquiry using graphic novels -- Critical response -- Themes, interdisciplinary instruction and graphic novels -- Putting it all together: Using graphic novels to support disciplinary literacies instruction.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2020/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: