Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHess, Frederick M. (Hrsg.); Eden, Max (Hrsg.)
TitelThe Every Student Succeeds Act.
What it means for schools, systems, and states.
QuelleCambridge, Massachusetts: Harvard Education Press (2017), VI, 250 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducational innovation series Educational innovations
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781682530122; 9781682530139
SchlagwörterUSA; United States; Every Student Succeeds Act; Educational law and legislation; Educational accountability; Law and legislation; Federal aid to education; Education; Standards; Education and state; School improvement programs; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction / Frederick M. Hess and Max Eden -- From ESEA to NCLB: the growth of the federal role and the shift to accountability / Patrick McGuinn -- From NCLB to ESSA: lessons learned or politics reaffirmed? / Jeffrey R. Henig, David M. Houston, and Melissa Arnold Lyon -- How ESSA passed: the inside scoop / Alyson Klein -- What ESSA says: continuities and departures / Charles Barone -- The case for ESSA: a proper balance / Martin West -- The case against ESSA: a very limited law / Chad Aldeman -- ESSA and state capacity: - can the states take accountability seriously? / Arnold F. Shober -- ESSA and state policy: what's next for education policy? / Ashley Jochim -- ESSA and urban public schools: ambivalence and opportunity / Michael Casserly -- From ESEA to ESSA: progress or regress? / Cynthia G. Brown -- From ESEA to ESSA: fast years / Chester E. Finn, Jr. -- Conclusion / Frederick M. Hess and Max Eden. In this foundational book, Frederick M. Hess and Max Eden bring together a cross-section of respected academics and journalists to examine key aspects of the Every Student Succeeds Act (ESSA). This volume provides a thematic and in-depth analysis of the central provisions of this landmark legislation, presenting a range of perspectives. The contributors--leading researchers, policy analysts, and journalists--explore the conflicts and compromises that shaped the emerging law, outline its core provisions, and trace its implications for urban districts, states, and the federal government. Complementing these descriptions are chapters presenting opposing viewpoints on the law's merits and its implications for future reform efforts.--Provided by the publisher
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2017/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: