Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMatus, Claudia
TitelImagining time and space in universities.
Bodies in motion.
QuelleNew York, NY: Palgrave Macmillan (2015)Verfügbarkeit 
ReiheCurriculum studies worldwide
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781137436269
SchlagwörterEducation and globalization; Social aspects; Transnational education; Space and time; EDUCATION / Curricula; EDUCATION / Higher; EDUCATION / Multicultural Education; EDUCATION / Comparative; Education--Effect of globalization on; Erziehung
Abstract-- 1. Methodological Twists and Theoretical Tools -- 2. The Uses of Nostalgia: Re-Enacting Space and Time -- 3. Moving Bodies--How Do We Do Time and Space -- 4. The Strange Body -- 5. Landscapes of the Body: Desiring Space Otherwise -- 6. Women and Travel: Temporal Imaginaries Of Becoming -- 7. Women and the Politics of Writing -- 8. Dissolving.. "Imagining Time and Space in Universities offers a critical analysis using theories of time and space to understand the implications of dominant ways to use discourses of internationalization in the construction of normative ideas. Limited attention has been given to cultural meanings embedded in institutional policies and practices, as the dominant way to address issues of internationalization in universities has been largely structural, managerial, and administrative. These ideas of the international student, the revitalization of discourses of nation, the consolidation of notions of progress, the reinscription of traditional performances of gender, and the proliferation of imaginations of the stranger provide a site to discuss how cultural narratives are constructed and reproduced by internationalization policies and practices in higher education. "--Provided by publisher.; "Imagining Time and Space in Universities presents critical theorizations of time and space to analyze discourses and practices of globalization and internationalization. As both dimensions have been understood in separate and hierarchical modes limited attention has been given to cultural meanings embedded in these institutional policies and practic"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: