Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenChod, Suzanne M. (Hrsg.); Muck, William J. (Hrsg.); Caliendo, Stephen M. (Hrsg.)
TitelTechnology and civic engagement in the college classroom.
Engaging the unengaged.
QuelleNew York, NY: Palgrave Macmillan (2015)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781137538550
SchlagwörterUSA; Civics; Study and teaching (Higher); United States; Social media; Political aspects; Service learning; Blended learning; EDUCATION / Higher; EDUCATION / Teaching Methods & Materials / Social Science; POLITICAL SCIENCE / General; POLITICAL SCIENCE / Civics & Citizenship; Erziehung
Abstract"Technology and Civic Engagement in the College Classroom is an empirically and theoretically driven contribution to an emerging field of study in Political Science. This edited volume provides both theoretical and pedagogical justifications for the use of certain technologies and strategies to increase civic engagement, as well as empirical results. There are different strategies, both technological and traditional, that can foster civic engagement. The book focuses on both in-class and online ways Political Science instructors have developed and tested strategies to engage an increasingly disengaged college student population. Elevating levels of civic engagement is not something that can solely be done with technology, but rather is about a more hybrid pedagogical approach that includes an open classroom environment and class discussion, as well as new technological inclusions that tap into what helps motivate twenty-first century students to connect"--Provided by publisher.; "Technology and Civic Engagment in the College Clasroom is a theoretical and empirical examination of ways to foster civic engagement in Millennials. Each chapter contributes to understanding how both traditional and more innovative pedagogical tools can increase students' political interest and efficacy"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: