Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchneider, Jack
TitelFrom the ivory tower to the schoolhouse.
How scholarship becomes common knowledge in education.
QuelleCambridge, Massachusetts: Harvard Education Press (2014), X, 276 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationInformation zu den Verfassern
Verlagsangabe
Inhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781612506708; 1612506704; 9781612506692 (Taschenbuch); 1612506690 (Taschenbuch)
SchlagwörterUSA; Education; Research; United States; Teaching; Philosophy; Wissenschaft; Bildungswesen; Bildungspolitik; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractI have heard the phrase quite a bit" : Bloom's taxonomy -- Theory of many uses: Howard Gardner's multiple intelligences -- "Wholehearted purposeful activity": the project method -- Lessons of last resort: direct instruction -- "Less of an impact on the educational world": ideas without a foothold -- What do we know and what might we do? -- A consensus agenda. "Why do so many promising ideas generated by education research fail to penetrate the world of classroom practice? In From the Ivory Tower to the Schoolhouse, education historian Jack Schneider seeks to answer this familiar and vexing question by turning it on its head. He looks at four well-known ideas that emerged from the world of scholarship--Bloom's Taxonomy, multiple intelligences, the project method, and direct instruction--and asks what we can learn from their success in influencing teachers. Schneider identifies four key factors that help bridge the gap between research and practice: perceived significance, philosophical compatibility, occupational realism, and transportability. Through the examination of counterexamples--similar ideas of equal promise that lacked these four qualities and did not translate into practice--Schneider shows the complexity of the relationship between theory and practice in education and suggests how that tenuous connection might be strengthened to help innovations and new insights gain traction in our schools."--Publishers website.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2017/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: