Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRuf, Bernd
Sonst. PersonenSaar, Margot M. (Übers.)
TitelEducating traumatized children.
Waldorf education in crisis intervention. Translation of:
Einheitssachtitel: Trümmer und Traumata.
QuelleGreat Barrington, MA: Lindisfarne Books (2013), IX, 208 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch; Originaltext in Deutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781584201557 (Taschenbuch); 158420155X (Taschenbuch)
SchlagwörterWaldorf method of education; Post-traumatic stress disorder in children; Treatment; Anthroposophy; École Waldorf; État de stress post-traumatique chez l'enfant; Traitement; Anthroposophie; anthroposophy; (fast)Anthroposophy; (fast)Post-traumatic stress disorder in children--Treatment; (fast)Waldorf method of education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractEarthquake, tsunami, nuclear disaster : trying to cope--somehow -- Psychological trauma : when nothing is as it used to be -- Emergency education : bringing healing to injured souls -- Healing the frozenness of trauma : first aid for the souls of Japan's traumatized children -- Emergency education as threshold education : an anthroposophically extended understanding of disaster and trauma -- Competence in stress management -- Crises can be opportunities. Since 2006, specialists, doctors, psychologists, and therapists of Parzival-Zentrum Karlsruhe have taken part in emergency education crisis interventions, carried out by the organization Friends of Friends of Waldorf Education. They work with psychologically traumatized children and young people in war zones and disaster areas, including Lebanon, China, the Gaza Strip, Indonesia, Haiti, Kyrgyzstan, and most recently in Japan following the tsunami there and the Fukushima Daiichi nuclear disaster. Bernd Ruf, who heads these operations, describes in his book in various ways the basics of anthroposophically extended "emergency education," including the anthroposophic understanding of trauma itself. In addition, he describes processes and experiences, focusing on recent experiences in Japan at the center of his descriptions. Educating Traumatized Children offers much-needed insight into this little-known area of education and healing for traumatized children and young people. This book will be valuable not only for those working in areas of disaster and armed conflict, but also for any teacher or parent who is teaching or caring for a traumatized child.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: