Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAshley, Seth; Lyden, Grace; Fasbinder, Devon
TitelExploring Message Meaning: A Qualitative Media Literacy Study of College Freshmen
QuelleIn: Journal of Media Literacy Education, 4 (2012) 3, S.229-243 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2167-8715
SchlagwörterLiteracy Education; Media Literacy; Video Technology; Grounded Theory; College Freshmen; Public Relations; Higher Education; Advertising; College Students; Critical Thinking; Scholarship; Undergraduate Students; Information Literacy; California Critical Thinking Skills Test (College)
AbstractCritical media literacy demands understanding of the deeper meanings of media messages. Using a grounded theory approach, this study analyzed responses by first-year college students with no formal media literacy education to three types of video messages: an advertisement, a public relations message and a news report. Students did not exhibit nuanced understandings of message purpose or sender in any of three types of messages, and had particular difficulty distinguishing public relations and news messages. These results suggest a media literacy curriculum addressing distinctions between media formats, with emphasis on analysis of message intent and point of view, is needed. (Contains 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenNational Association for Media Literacy Education. 10 Laurel Hill Drive, Cherry Hill, NJ 08003. Tel: 888-775-2652; e-mail: editor@jmle.org; Web site: http://www.jmle.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Media Literacy Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: