Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, Richard A.; Klein, James A.
TitelImplementing Conservation of Life across the Curriculum
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 46 (2012) 3, S.157-164 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterSafety; Chemical Engineering; Curriculum Development; Curriculum Implementation; College Instruction; College Science; Science Education; Engineering Education; Safety Education; Curriculum Design; Thematic Approach; Guidelines; Program Descriptions; Conservation (Environment); Conservation Education
AbstractThis paper presents our pedagogy for chemical process safety (CPS) education across the curriculum. Building on a unifying theme of "Conservation of Life" (COL), we have four goals: 1) Make students aware of CPS/COL principles, 2) Promote a culture of safety, 3) Assess student learning, 4) Require minimal resources. We discuss our experience and recommendations for reaching these goals through planning, coordination, identification, and use of existing resources as well as student and faculty accountability. (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. P.O. Box 142097, Gainesville, FL 32614. Tel: 352-392-0861; Fax: 352-392-0861; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: http://www.che.ufl.edu/cee
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: