Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPiatek-Jimenez, Katrina; Marcinek, Tibor; Phelps, Christine M.; Dias, Ana
TitelHelping Students Become Quantitatively Literate
QuelleIn: Mathematics Teacher, 105 (2012) 9, S.692-696 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterNumeracy; Mathematics Education; Mathematics Instruction; High Schools; Mathematics Curriculum; Mathematical Concepts; Secondary Education
AbstractIn recent years, the term "quantitative literacy" has become a buzzword in the mathematics community. But what does it mean, and is it something that should be incorporated into the high school mathematics classroom? In this article, the authors will define quantitative literacy (QL), discuss how teaching for QL differs from teaching a traditional mathematics course, and provide sources of good QL problems that can be incorporated into the middle school, high school, or college curriculum. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: