Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLord, Stacy
TitelClassroom Cut Ups
QuelleIn: SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers, 111 (2011) 1, S.36-37 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterStudio Art; Art Activities; Middle School Students; Portraiture; Paper (Material); Instructional Materials
AbstractDiscovering identity can be a lifelong challenge for some people, while others seem to figure it out right away. During the middle school years, finding one's identity can be a daunting task. Most students will spend a considerable amount of time during these middle years looking for it. This lesson on cut-paper self-portraits lets students delve into the question of identity while having fun and lessening the level of anxiety that it can provoke. This student-centered project is easy on the supply budget, using mostly construction paper and glue. It is also a good way to use miscellaneous pieces of construction paper, which are always piling up. This project helps students really analyze how they look and figure out how to make that image out of paper. (Contains 1 online resource.) (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications. 50 Portland Street, Worcester, MA 01608. Tel: 800-533-2847; Tel: 508-754-7201; Fax: 508-753-3834; Web site: http://www.davis-art.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: