Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLevine, James E.
TitelProblems on the Playground: A Different Approach to Recess
QuelleIn: Principal, 91 (2012) 3, S.28-31 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-6062
SchlagwörterPlaygrounds; Recess Breaks; Aggression; Student Behavior; Educational Environment; Principals; Administrator Role; Peer Relationship; Discipline; Student Needs; Antisocial Behavior
AbstractToday's school administrators and counselors recognize the continuing problem of aggression at recess, but struggle with how to respond to it. Given the wide range of possibilities, what can schools do to improve the playground environment? This article addresses that question and also offers a specific disciplinary model that can be applied to recess. The author stresses that principals can restore peace on the playground by introducing assorted options for play and a three-level disciplinary model. (ERIC).
AnmerkungenNational Association of Elementary School Principals (NAESP). 1615 Duke Street, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-386-2377; Tel: 703-684-3345; Fax: 800-396-2377; e-mail: naesp@naesp.org; Web site: http://www.naesp.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Principal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: