Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhu, Guangtian; Singh, Chandralekha
TitelImproving Students' Understanding of Quantum Measurement. I. Investigation of Difficulties
QuelleIn: Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 8 (2012) 1, S.010117-1 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1554-9178
DOI10.1103/PhysRevSTPER.8.010117
SchlagwörterGraduate Students; Quantum Mechanics; College Science; Mechanics (Physics); Feedback (Response); Surveys; Interviews; Science Instruction; Problem Solving; Measurement; Research; Comprehension; Instructional Effectiveness
AbstractWe describe the difficulties that advanced undergraduate and graduate students have with quantum measurement within the standard interpretation of quantum mechanics. We explore the possible origins of these difficulties by analyzing student responses to questions from both surveys and interviews. Results from this research are applied to develop research-based learning tutorials to improve students' understanding of quantum measurement. (Contains 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAmerican Physical Society. One Physics Ellipse 4th Floor, College Park, MD 20740-3844. Tel: 301-209-3200; Fax: 301-209-0865; e-mail: assocpub@aps.org; Web site: http://prst-per.aps.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physical Review Special Topics - Physics Education Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: