Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmyth, John
TitelDoing Research on Student Voice in Australia
QuelleIn: Management in Education, 26 (2012) 3, S.153-154 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0892-0206
DOI10.1177/0892020612445695
SchlagwörterSocial Stratification; Foreign Countries; Student Attitudes; Student Participation; Student Empowerment; Educational Change; Neoliberalism; Public Schools; Secondary Education; Adolescents; Educational Research; Instructional Leadership; Australia
AbstractThe Australian school context has been something of a failed test case of trying to organise schooling around the tenets of the market as a regulating mechanism. The result has been an intensification of social stratification as the already "disadvantaged" miss out yet again in education. This short paper argues that what is needed to interrupt and puncture this unfortunate policy trajectory, is to begin to include the desires, wishes, lives and experiences of young people--and the way to do this is through the promotion of policy approaches that are informed by and celebrate "student voice". (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: