Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWallace, Colin S.; Prather, Edward E.; Duncan, Douglas K.
TitelA Study of General Education Astronomy Students' Understandings of Cosmology. Part III. Evaluating Four Conceptual Cosmology Surveys: An Item Response Theory Approach
QuelleIn: Astronomy Education Review, 11 (2012) 1, S.010103-1 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1539-1515
SchlagwörterGeneral Education; Astronomy; Probability; Item Response Theory; Feedback (Response); Models; Teaching Methods; Reliability; Surveys; Science Education; Higher Education; Thinking Skills; Science Instruction
AbstractThis is the third of five papers detailing our national study of general education astronomy students' conceptual and reasoning difficulties with cosmology. In this paper, we use item response theory to analyze students' responses to three out of the four conceptual cosmology surveys we developed. The specific item response theory model we use is known as the partial credit model. Since readers may be unfamiliar with the partial credit model, we provide a pedagogical introduction to this model. We use the partial credit model to assess the reliabilities of the four survey forms and to determine the probabilities of students achieving different scores on survey items. (Contains 3 tables and 12 figures.) [For Part II, see EJ956292.] (As Provided).
AnmerkungenAmerican Astronomical Society. 2000 Florida Avenue NW Suite 400, Washington, DC 20009. Tel: 800-874-6383; Fax: 516-349-9704; e-mail: help@scitation.org; Web site: http://aer.aip.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Astronomy Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: