Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSi, Li; Xing, Wenming; Zhou, Limei; Liu, Sha
TitelEmbedded Services in Chinese Academic Libraries
QuelleIn: Journal of Academic Librarianship, 38 (2012) 3, S.175-182 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0099-1333
DOI10.1016/j.acalib.2012.03.015
SchlagwörterAcademic Libraries; Library Services; Surveys; Barriers; Best Practices; Foreign Countries; China
AbstractEmbedded librarianship service describes the practice of librarians integrating actively into the user's environment, rather than remaining in the library to await requests for service. This paper examines the concept of embedded service in the recent literature, within the past 5 years. It reports on a survey of embedded service in Chinese academic libraries conducted mainly in the "985 Project" universities. The paper focuses on some incipient embedded librarian programs, as well as the obstacles to achieving embedded practice, and identifies some best practices in China. (Contains 1 table and 1 figure.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Academic Librarianship" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: