Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGonzalez-Mena, Janet
TitelMaking Connections: What Do Preschool Teachers Know about Infant/Toddler Care and Education?
QuelleIn: Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978, (2011) 199, S.12-14 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0164-8527
SchlagwörterStellungnahme; Toddlers; Preschool Teachers; Infants; Preschool Evaluation; Child Care; Knowledge Level; Educational Principles; Child Caregivers; Pedagogical Content Knowledge
AbstractWhat do preschool teachers know about infant/toddler care and education? The answer to the question in the title is "Lots!" "if" they are fans of Lilian Katz. The author would not have said that before she sat down to read the new book Lilian wrote with her son Stephen. It's called "Intellectual Emergencies." It starts out with 12 of Lilian's "principles"--a trademark of hers. In order to share these principles, the author presents a discussion in a playroom with four infants, three mothers, and one father. (ERIC).
AnmerkungenExchange Press, Inc. P.O. Box 3249, Redmond, WA 98073-3249. Tel: 800-221-2864; Fax: 425-867-5217; e-mail: info@ChildCareExchange.com; Web site: http://www.childcareexchange.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: