Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeeler, Rusty
TitelMarvelous Mud
QuelleIn: Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978, (2011) 198, S.78-79 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0164-8527
SchlagwörterPlay; Foreign Countries; Preschool Children; Recreational Activities; Recess Breaks; Natural Resources; Outdoor Education; New Zealand
AbstractThe author visited the Open Spaces Preschool in Whangarei, New Zealand and was surprised to see the most amazing natural preschool play. There were six preschoolers stripped down to tee shirts and underpants slipping, slopping, and sliding in the dirt spot which had now become the most lovely, silky-smooth deep-brown mud ever. Studies have recently revealed the positive qualities of earth, soil, and mud. Science says that being barefoot is good for everyone. Mud has microscopic bacteria that soothes, relaxes, and calms one down. Now why not take a deep breath and give a go? Talk it over with staff, parents, and children. Designate an area for mud play. (ERIC).
AnmerkungenExchange Press, Inc. P.O. Box 3249, Redmond, WA 98073-3249. Tel: 800-221-2864; Fax: 425-867-5217; e-mail: info@ChildCareExchange.com; Web site: http://www.childcareexchange.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exchange: The Early Childhood Leaders' Magazine Since 1978" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: