Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoolfolk Hoy, Anita
TitelAcademic Optimism and Teacher Education
QuelleIn: Teacher Educator, 47 (2012) 2, S.91-100 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
DOI10.1080/08878730.2012.662875
SchlagwörterAcademic Achievement; Teacher Role; School Role; Teacher Characteristics; Educational Environment; Self Efficacy; Trust (Psychology)
AbstractWhat can teachers and schools do to support achievement for all students? Surely this is a basic and critical question for teacher educators as well as families, communities, policy makers--everyone concerned about our children and our future. The question is not new and the answers proposed are legion. What could I add to the conversation? The purpose of this brief discussion is to introduce the concept of academic optimism, a characteristic of both individual teachers and schools that provides a perspective on this perennial question about how to support achievement for all students. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: