Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeterson, Lorna M.
TitelArticulating the Future through Collaboration
QuelleIn: New Directions for Higher Education, (2007) 138, S.95-102 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0560
DOI10.1002/he.260
SchlagwörterHigher Education; Consortia; School Registration; Institutional Cooperation; Access to Education; Equal Education; Cost Effectiveness; United States
AbstractBoth greater access within institutions of higher education and greater access to those institutions are made possible through joint efforts. The success so many consortia have had over the past decades in providing more for less can and should be employed now to help provide more to more. Consortia have proven their ability to offer "institutions and programs that are more nimble, more efficient, and more effective" (Commission on the Future of U.S. Higher Education, 2006, p. 5). By joining together now in greater numbers and in expanded missions, institutions of higher education can once again respond to the needs and challenges of the day. (ERIC).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. Subscription Department, 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www3.interscience.wiley.com/browse/?type=JOURNAL
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: