Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Martha Nell
TitelThe Humanities Are Not a Luxury: A Manifesto for the Twenty-First Century
QuelleIn: Liberal Education, 97 (2011) 1, S.48-55 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-1822
SchlagwörterStellungnahme; Humanities; Poetry; Figurative Language; Citizenship; Democracy; Literary Criticism; Higher Education; Activism; Social Sciences
AbstractThe humanities are at the heart of knowing about the human condition; they are not a luxury. The erosion of support for the humanities and the perennial anxiety about the state of the humanities are systemic. The author contends that until people acknowledge this fact, they will keep lurching from one point to another, unable to recognize the repetition, and continually slouching toward but then away from the problem. In this article, she offers five recommendations for how those in the humanities can best use their most powerful tool: the technology of self-consciousness, of mindfulness. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of American Colleges and Universities. 1818 R Street NW, Washington, DC 20009. Tel: 800-297-3775; Tel: 202-387-3760; Fax: 202-265-9532; e-mail: pub_desk@aacu.org; Web site: http://www.aacu.org/publications/index.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Liberal Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: