Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFriedner, Michele
TitelBiopower, Biosociality, and Community Formation: How Biopower Is Constitutive of the Deaf Community
QuelleIn: Sign Language Studies, 10 (2010) 3, S.336-347 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0302-1475
SchlagwörterSchools; Deafness; Disabilities; Children; Political Attitudes; Economic Development; Governance
AbstractKey thinkers within Deaf Studies (e.g., Lane 1992 and Ladd 2003) have utilized the work of Michel Foucault on biopower in order to critically examine the ways in which the Hearing community oppresses the Deaf community through medical, audiological, social service, and educational institutions. In this article I argue that biopower is not just oppressive but that it is actually productive as well and creates the conditions of possibility for the formation of the Deaf community. I use recent anthropological works on biopower and community formation in order to make this argument and I situate the emergence of the Deaf community within the current neo-liberal political, economic, and social moment. (Contains 4 notes.) (As Provided).
AnmerkungenGallaudet University Press. 800 Florida Avenue NE, Denison House, Washington, DC 20002-3695. Tel: 202-651-5488; Fax: 202-651-5489; Web site: http://gupress.gallaudet.edu/SLS.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sign Language Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: