Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArthur, James
TitelLearning under the Cross: Legal Challenges to "Cultural-Religious Symbolism" in Public Schools
QuelleIn: Education and the Law, 20 (2008) 4, S.337-349 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0953-9964
SchlagwörterPublic Schools; Court Litigation; Religion; Foreign Countries; Laws; State Church Separation; Culture; Germany; Italy; Romania
AbstractThis article examines the nature and scope of the legal challenges mounted against religious symbolism in European public schools. It discusses religion in education and the relationship between Church and State in European societies. The European Court is defining what counts as a religious symbol through a secular lens and while the court upholds the right to hold a religious belief it qualifies this right to manifest belief in public. This article argues that the courts should be more accommodating in their approach towards the public manifestation of religious beliefs and traditions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and the Law" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: