Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlson, Cathy Applefeld
TitelBreaking Down Barriers
QuelleIn: Teaching Music, 18 (2011) 5, S.44-47 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1069-7446
SchlagwörterMusic Education; Music Teachers; Special Needs Students; Teacher Role; Cooperation; Misconceptions; Florida
AbstractDon DeVito's arrival at the Sidney Lanier Center, a public school for students with special needs in Gainesville, Florida, 10 years ago was fortuitous. He'd been teaching in a traditional school nearby while earning his master's and working on his doctorate at the University of Florida. As part of his degree requirement, he went to Sidney Lanier for an observation. He ended up covering for the music teacher when she went on maternity leave, became a regular sub, and then he got the job. This article describes how DeVito has literally opened up a world of music education for the students through out-of-the-box thinking, global outreach, and unbridled energy. (ERIC).
AnmerkungenMENC: The National Association for Music Education. 1806 Robert Fulton Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-336-3768; Tel: 703-860-4000; Web site: http://www.menc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Music" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: