Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, Stephen T.
TitelContradictions and Complexities in the Lives of Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender Youth
QuelleIn: Prevention Researcher, 17 (2010) 4, S.3-6 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-4385
SchlagwörterYouth; Social Sciences; Homosexuality; Sexual Identity; Gender Issues; Social Bias; Social Attitudes; At Risk Persons; Social Support Groups; Resilience (Psychology); Educational Environment; Adolescents
AbstractResearch consistently shows that lesbian, gay, bisexual, transgender, queer and questioning (LGBTQ) youth are a vulnerable population. It is essential for professionals who work with adolescents or in adolescent-serving organizations to understand strategies for creating supportive environments for LGBTQ youth. This introduction briefly outlines social science research about the contemporary lives of LGBTQ youth, as well as the most recent research that speaks to both risk and resilience in their lives. These discussions provide grounding for the articles in this issue that consider ways to create supportive environments for LGBTQ students. (As Provided).
AnmerkungenIntegrated Research Services, Inc. 66 Club Road Suite 370, Eugene, OR 97401. Tel: 800-929-2955; Fax: 541-683-2621; Web site: http://www.tpronline.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prevention Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: