Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOchoa-Becker, Anna
TitelA Social Studies Teacher's Challenge: Thoughts from Experience
QuelleIn: Social Education, 74 (2010) 6, S.332-333 (2 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterDemocracy; Democratic Values; Social Studies; Teacher Educators; Class Activities; Educational Policy; Principals; High Schools; Grade 12
AbstractWhile there may be no definitive answers for navigating questions of school authority and teacher independence, the author outlines in this article some useful guideposts. These guideposts are not prescriptive; rather, they are important food for thought. They do not guarantee easy solutions. However, social studies teachers are preparing young people to hold the "Office of Citizen" in a democracy, where transparency and openness are both valued and honored. Without teachers who are willing to stand up for democratic values, social studies loses its significance and the preparation of citizens becomes less authentic and certainly, less meaningful. (Contains 2 resources and 14 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street #500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: