Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiddleton, Tiffany Willey
TitelLaw, Pirates, and Piracy
QuelleIn: Social Education, 74 (2010) 6, S.292-296 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7724
SchlagwörterStellungnahme; Social Studies; Terrorism; Crime; Interviews; World Problems; Criminal Law; International Law; Law Enforcement; Court Litigation; High Schools
AbstractMaritime piracy has increasingly been in the news, and in the courtroom, in recent years. This article presents an interview with international legal and overseas piracy expert Douglas Guilfoyle. In this interview, Guilfoyle discusses why piracy is a growing problem and some of the challenges it creates for the international community. He also outlines key points for social studies teachers for discussing issues of piracy, terrorism, and the law with students. To supplement the interview, this article offers a case study of the 1985 hijacking of the "Achille Lauro," along with an online discussion guide, as a way to engage students in these issues. (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street #500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: