Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAtkinson, Dwight
TitelExtended, Embodied Cognition and Second Language Acquisition
QuelleIn: Applied Linguistics, 31 (2010) 5, S.599-622 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-6001
DOI10.1093/applin/amq009
SchlagwörterLanguage Research; Cognitive Processes; Second Language Learning; Schemata (Cognition)
AbstractA "cognitivist" approach to cognition has traditionally dominated second language acquisition (SLA) studies. In this article, I examine two alternative approaches--"extended cognition" and "embodied cognition"--for how they might help us conceptualize SLA. More specifically, I present: (i) summaries of extended and embodied cognition, followed by reasons why the two can be treated as a single, synthetic perspective; (ii) an approach to SLA grounded in an extended, embodied view of cognition--i.e. a "sociocognitive" approach--in three principles; and (iii) a naturally occurring example of extended, embodied cognition-for-SLA. (As Provided).
AnmerkungenOxford University Press. Great Clarendon Street, Oxford, OX2 6DP, UK. Tel: +44-1865-353907; Fax: +44-1865-353485; e-mail: jnls.cust.serv@oxfordjournals.org; Web site: http://applij.oxfordjournals.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: