Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChege, Mwangi
TitelLiteracy and Hegemony: Critical Pedagogy Vis-a-vis Contending Paradigms
QuelleIn: International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 21 (2009) 2, S.228-238 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1812-9129
SchlagwörterCritical Theory; Scholarship; Cultural Influences; Models; Literacy; Epistemology; Ideology; Educational Policy; Social Change; Higher Education
AbstractCritical pedagogy has become commonplace in contemporary academe. Despite its prominence, the pedagogy continues to face relentless attacks: some scholars have dismissed the pedagogy as essentialist, populist, and unpatriotic, among other labels. The fact of the matter is that these critiques are driven by ideologically masked epistemologies. By adopting a dialectic approach, the focus of this article is to demonstrate that all approaches to literacy are political and that these attacks are anchored in paradigms antithetical to the progressive agenda of critical pedagogy. (As Provided).
AnmerkungenInternational Society for Exploring Teaching and Learning. Web site: http://www.isetl.org/ijtlhe
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Teaching and Learning in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: