Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNewkirk, Thomas
TitelThe Case for Slow Reading
QuelleIn: Educational Leadership, 67 (2010) 6, S.6-11 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterWritten Language; Reading Tests; Poetry; Electronic Libraries; Reading Comprehension; Memorization; Reading Aloud to Others
AbstractTo truly comprehend and appreciate texts, we need to read more slowly. Schools should provide a counterbalance to our increasingly hectic digital environment, where so many of us read and write in abbreviated messages and through clicks of the mouse. To help students reclaim the acoustical properties of written language and appreciate the passages that inspire them, teachers can use a variety of strategies that promote slower, in-depth reading. Strategies include memorizing, reading aloud, attending to the beginnings of books and stories, rethinking time limits on reading tests, annotating pages, reading poetry, and savoring meaningful passages. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: