Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaderazo, Catherine; Martens, Prisca; Croce, Keri; Martens, Ray; Doyle, Michelle; Aghalarov, Stacy; Noble, Rob
TitelBeyond Picture Walks: Revaluing Picturebooks as Written and Pictorial Texts
QuelleIn: Language Arts, 87 (2010) 6, S.437-446 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterPictorial Stimuli; Research Projects; Investigations; Grade 1; Grade 3; Comprehension; Art; Literacy; Thinking Skills; Reading; Reader Text Relationship; Teaching Methods; Data Collection; Data Analysis
AbstractThis article shares findings from a collaborative, qualitative research project investigating what happens to first and third graders' comprehension of picturebooks if we intentionally teach them the language of art--Elements of Art and Principles of Design. Work with the art teacher and two classroom teachers transformed the traditional picture walk and art lessons into authentic art and literacy engagements with picturebooks, empowering the students as readers and deepening their thinking. It is time to rethink traditional methods/strategies to revalue the written text and pictorial text. (Contains 8 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: