Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStraulino, S.; Cartacci, A.
TitelAn Educational Kohlrausch Ammeter
QuelleIn: Physics Education, 45 (2010) 2, S.158-161 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/0031-9120/45/2/005
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Scientific Principles; Measurement Equipment; Magnets; Scientific Concepts; Teaching Methods; Equations (Mathematics)
AbstractThe Kohlrausch ammeter is based on the measurement of the force acting between a solenoid and a soft iron rod inserted inside it. In this article, we present a new version of the instrument for educational purposes: in our device the dynamometer, which is usually employed to measure the force, is replaced by an electronic balance. The operation of the instrument is satisfactory: the precision is better than 1%. Furthermore, the measurements can be useful to improve students' knowledge of magnetism and magnetic materials. (Contains 5 figures, 4 footnotes, and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: