Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCarr, Edward G.
TitelSWPBS: The Greatest Good for the Greatest Number, or the Needs of the Majority Trump the Needs of the Minority?
QuelleIn: Research and Practice for Persons with Severe Disabilities (RPSD), 33-34 (2009) 4-1, S.267-269 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1540-7969
SchlagwörterSevere Disabilities; Functional Behavioral Assessment; Intervention; Regular and Special Education Relationship
AbstractThis article raises four questions pertaining to the problem of using school-wide positive behavior support (SWPBS) with students who have severe disabilities. First, are there any limits to the applicability of SWPBS? Second, does SWPBS potentiate, or strengthen, the effects of tertiary (individual) support, thereby ensuring the greatest good for the greatest number? Third, does SWPBS contribute to, or help maintain, bifurcation of services (i.e., regular vs. special education), a prominent and undesirable feature of American schools? Fourth, does SWPBS inadvertently engender competition for resources, thereby producing a situation in which the needs of the majority trump the needs of the minority? (ERIC).
AnmerkungenTASH. 1025 Vermont Avenue 7th Floor, Washington, DC 20005. Tel: 202-263-5600; Fax: 202-637-0138; Web site: http://www.tash.org/publications/rpsd/rpsd.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Practice for Persons with Severe Disabilities (RPSD)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: