Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCano, Miguel Angel; Castillo, Linda G.
TitelThe Role of Enculturation and Acculturation on Latina College Student Distress
QuelleIn: Journal of Hispanic Higher Education, 9 (2010) 3, S.221-231 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-1927
DOI10.1177/1538192710370899
SchlagwörterCollege Students; Acculturation; Predictor Variables; Stress Variables; Emotional Disturbances; Females; Hispanic Americans; Student Attitudes; Role; Student Adjustment; Questionnaires; Correlation
AbstractThis study investigated the relationship of acculturation, enculturation, and White attitudinal marginalization with distress among 214 Latina college students. Results showed that 12% of the variance in perceived distress was accounted for by all predictor variables with only behavioral enculturation and White attitudinal marginalization being statistically significant predictors. Implications for future research are discussed. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Hispanic Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: