Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Carol
TitelMuseums, the Public, and Public Value
QuelleIn: Journal of Museum Education, 35 (2010) 1, S.33-42 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
SchlagwörterMuseums; Public Opinion; Role; Institutional Administration; Politics; Participation
AbstractThough adopting a Public Value orientation to guide museum planning and positioning has advantages, its implementation, particularly with regard to the role of the public, is complex. Here, the terrain of Public Value is emergent, fluid and contested. This paper examines various views of the role of the public in Public Value including that of recipient, respondent and participative producer. It maps these roles onto current museum practice in relation to public participation and finds that, although museums have embraced an increasing array of participative practice, a role for the public as "authorizers" of Public Value requires a conceptual shift to allow for greater democracy in decision-making. (Contains 1 table and 5 notes.) (As Provided).
AnmerkungenLeft Coast Press, Inc. 1630 North Main Street #400, Walnut Creek, CA 94596. Tel: 925-935-3380; Fax: 925-935-3380; e-mail: journals@lcoastpress.com; Web site: http://www.lcoastpress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: