Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBellamy, John S.; Mativo, John M.
TitelA Different Angle for Teaching Math
QuelleIn: Technology Teacher, 69 (2010) 7, S.26-28 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0746-3537
SchlagwörterMiddle School Students; Mathematics Instruction; Teaching Methods; Mathematics Education; Mathematics Achievement; Technology Education; Science Education; Engineering Education; Geometric Concepts; Geometry; Georgia
AbstractAt a high school level, sometimes students can perceive math as simply another step towards graduation and learn just what is needed to get by. If realistic examples were used more often in classroom settings, then teachable moments would happen--and that is where inspiration can be fostered. This article provides thoughts and ideas behind the goals and lasting achievements of the technology curriculum. It focuses on creative ways to address subjects and teaching methods for middle school students. Furthermore, it provides ideas that can take the classroom from the basics of learning to read a ruler to more advanced steps like performing the Pythagorean Theorem. (Contains 3 figures.) (ERIC).
AnmerkungenInternational Technology Education Association (ITEA). 1914 Association Drive Suite 201, Reston, VA 20191-1539. Tel: 703-860-2100; Fax: 703-860-0353; e-mail: itea@iteaconnect.org; Web site: http://www.iteaconnect.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Technology Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: