Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHester, Vickie
TitelPlaster Relief Carving
QuelleIn: SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers, 109 (2010) 8, S.46-47 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6463
SchlagwörterArt Activities; Studio Art; Elementary School Students; Art Materials; Recycling; Construction Materials; Design Crafts; Student Projects
AbstractTwo years ago, a fortuitous event occurred at the author's school: the pre-K classrooms across the hall from her artroom received a grant that covered the installation of new bathrooms inside the room. Despite the obvious benefits, this construction project generated one of the most engaging student art projects they've ever created: plaster relief carvings made from discarded drywall. The author said that converting landfill fodder into recycled art is her passion, and her students joyfully embrace her zeal. This article discusses how these drywall scraps could become art, highlights the lasting impact of their project, and offers tips for students on how to do wall carvings. (Contains 1 online resource.) (ERIC).
AnmerkungenDavis Publications. 50 Portland Street, Worcester, MA 01608. Tel: 800-533-2847; Tel: 508-754-7201; Fax: 508-753-3834; Web site: http://www.davis-art.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SchoolArts: The Art Education Magazine for Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: