Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBearn, Gordon C. F.
TitelEffecting Affection: The Corporeal Ethics of Gins and Arakawa
QuelleIn: Journal of Aesthetic Education, 44 (2010) 2, S.40-49 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8510
SchlagwörterEthics; Architecture; Philosophy; Relevance (Education); Death
AbstractThis paper argues for the educational relevance of the apparently unbelievable project of the architects Arakawa and Gins to design houses that would grant their inhabitants immortality. First, the author demonstrates that, broadly conceived, this is a familiar philosophical project, perhaps "the" philosophical project. He then produces a reading of Gins and Arakawa's "Architectural Body" (2002) that suggests ways of conceiving the beginnings of their project within the tradition of aestheticism, the tradition that aims to make our lives beautiful. This is not immortality, but perhaps, by its Steinian refusal of identity, it is a beginning. (Contains 41 notes.) (ERIC).
AnmerkungenUniversity of Illinois Press. 1325 South Oak Street, Champaign, IL 61820-6903. Tel: 217-244-0626; Fax: 217-244-8082; e-mail: journals@uillinois.edu; Web site: http://www.press.uillinois.edu/journals/main.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Aesthetic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: