Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLuk-Fong, Pattie Yuk Yee
TitelTowards a Hybrid Conceptualisation of Chinese Women Primary School Teachers' Changing Femininities--A Case Study of Hong Kong
QuelleIn: Gender and Education, 22 (2010) 1, S.73-86 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterFemales; Asian Culture; Foreign Countries; Self Concept; Gender Issues; Family Work Relationship; Marriage; Interviews; Elementary School Teachers; Global Approach; Teacher Attitudes; Teacher Education; Case Studies; Hong Kong
AbstractIn this paper, I posit a hybrid conceptualisation of women teachers' identities in the globalising and localising negotiation of gender. Drawing on Homi Bhabha's theory of hybridities, this paper argues for a fluid, hybrid and multifaceted reality of women teachers' lives in the areas of family, the husband and wife relationship, and the place of the child in the family as they engage in workplaces. The analysis draws on in-depth interviews with 20 Chinese women primary school teachers first individually and then in groups of four or five in Hong Kong where globalisation meets with the indigenous Chinese culture. Implications for teacher education are discussed. (Contains 1 figure and 2 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: