Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBluestein, N. Alexandra
TitelUnlocking Text Features for Determining Importance in Expository Text: A Strategy for Struggling Readers
QuelleIn: Reading Teacher, 63 (2010) 7, S.597-600 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.63.7.7
SchlagwörterReading Strategies; Nonfiction; Teaching Methods; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Instruction; Reader Text Relationship; Educational Strategies; Literary Genres; Elementary Secondary Education
AbstractThis article briefly addresses the theoretical underpinnings of comprehension strategy instruction for both proficient and struggling readers before going on to explain how the external features of expository text serve as an ideal foundation to learn how to determine importance in nonfiction. Specific methods for utilizing the text features of both narrative and informational nonfiction texts to explicitly teach how to determine importance to struggling readers are detailed. (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: