Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSterling, Donna R.
TitelHurricane Proof This!
QuelleIn: Science and Children, 47 (2010) 7, S.48-51 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8148
SchlagwörterWeather; Rural Schools; Grade 4; Natural Disasters; Problem Solving; Structural Elements (Construction); Investigations; Science Instruction; Teamwork; Elementary School Science; Interviews
AbstractWhile learning about the types of weather events that occur in the local area, students in grades 4-6 were asked to consider how structures can be built to withstand extreme weather conditions. Teams of students designed, constructed, and tested buildings to withstand hurricanes and designed the tests they would use to evaluate their structures. The weeklong weather-design challenge was a student-driven investigation with an underpinning of teacher expectations and guidance. In addition to learning about weather, students used problem-solving skills like scientists and engineers. (Contains 2 figures and 8 online resources.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science and Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: