Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSingh, Satendra
TitelNear-Peer Role Modeling: The Fledgling Scholars Education Paradigm
QuelleIn: Anatomical Sciences Education, 3 (2010) 1, S.50-51 (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1935-9772
SchlagwörterStellungnahme; Medical Education; Class Activities; Learning Activities; Anatomy; Teaching Methods; Role Models; Teacher Shortage; Scholarship; Higher Education; Undergraduate Study; Peer Teaching; Tutoring
AbstractPeer-assisted learning as "de rigueur" is reverberating in medical institutions around the world. Anatomy classroom activities are challenging and different, and the stressful environment of dissection rooms poses a greater challenge than what can be addressed through peer-assisted learning. It is here that "near-peer role modeling" is not only likely to be more useful, both to the students as well as their near-peer teachers, but also holds the answer to the worsening faculty shortage in anatomy education. (As Provided).
AnmerkungenJohn Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030-5774. Tel: 800-825-7550; Tel: 201-748-6645; Fax: 201-748-6021; e-mail: subinfo@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Anatomical Sciences Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: