Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGeist, Eugene
TitelInfants and Toddlers Exploring Mathematics
QuelleIn: Young Children, 64 (2009) 3, S.39-42 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterMathematical Concepts; Interaction; Toddlers; Infants; Mathematics Skills; Child Behavior; Student Interests; Discovery Learning; Classification; Numeracy; Number Concepts; Thinking Skills; Relevance (Education)
AbstractA good deal of research is beginning to support the idea of emergent mathematics and that, much as with reading, children begin to learn mathematics from the day they are born. Infants and toddlers begin to notice relationships as they interact with their parents or primary caregivers through songs, rocking, and other verbal and nonverbal communication. Later, they build on this foundation by beginning to classify, seriate (put objects in order based on number and size), compare, and order objects. This article offers some examples of what infants and toddlers might do, how these behaviors are related to mathematics, and what teachers can do to encourage the natural mathematical interests of this age group. (Contains 2 resources and 1 online resource.) (ERIC).
AnmerkungenNational Association for the Education of Young Children. 1313 L Street NW Suite 500, Washington, DC 22205-4101. Tel: 800-424-2460; Tel: 202-232-8777; Fax: 202-328-2649; e-mail: editorial@naeyc.org; Web site: http://journal.naeyc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: