Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlosterman, Michelle; Mesa, Jennifer; Milton, Katie
TitelCell Towers and Songbirds
QuelleIn: Science Scope, 33 (2009) 3, S.34-41 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-2376
SchlagwörterPlay; Telecommunications; Middle Schools; Science Education; Animals; Language Arts; Social Studies; Discussion (Teaching Technique); Influences
AbstractThis article describes how our common addiction to cell phones was used to launch a discussion about their use, impacts on the environment, and connections to issues of civic concern. By encouraging middle school science students to adopt the perspectives of special-interest groups debating communication tower restrictions designed to protect migratory songbird populations in a role play, they were connected to language arts and social studies in a meaningful way while their attention was focused on the larger impacts of cell phone use. (Contains 3 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Scope" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: