Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLeod, Julie; Lin, Lin
TitelA Child's Power in Game-Play
QuelleIn: Computers & Education, 54 (2010) 2, S.517-527 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-1315
DOI10.1016/j.compedu.2009.09.003
SchlagwörterPlay; Games; Classification; Children; Educational Technology; Individual Power; Child Behavior; Males; Learning Processes; Interviews; Observation; Instruction
AbstractThis paper is the first of its series that studies the power children have in game-play and examines its implications for teaching and learning. As a start, the paper describes a framework of power based on a synthesis of various types of power underlined in literature. The paper then looks into the power issue through observation and interviews of one twelve-year-old boy's game-play. Several initial findings are delineated. Connections are made between the framework of power and different kinds of power that the twelve-year-old negotiates in playing games. The study sets a foundation for further research in the power issue in education. (Contains 6 figures and 4 tables.) (As Provided).
AnmerkungenElsevier. 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887-4800. Tel: 877-839-7126; Tel: 407-345-4020; Fax: 407-363-1354; e-mail: usjcs@elsevier.com; Web site: http://www.elsevier.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers & Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: