Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRodan, Paul
TitelThe International Student as Student, Migrant and Victim: Changing Perceptions in a Vexed Area of Public Policy
QuelleIn: Australian Universities' Review, 51 (2009) 2, S.27-31 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0818-8068
SchlagwörterForeign Students; International Education; Foreign Countries; Public Policy; Educational Policy; Migrants; Policy Analysis; Safety; Social Change; Attitude Change; Victims of Crime; Critical Theory; Australia
AbstractFrom the inception of post-Colombo Plan international education in Australia, three broad research emphases have been evident: the student as student, as migrant and most recently, as victim. The victim role plays easily into preconceived notions, helping to sustain an exploiter and exploited framework in which deeper issues remain unaddressed. This article raises some such questions, especially the role of casual work, and makes the case for greater acknowledgment of the complexities in this contentious area of public policy. (As Provided).
AnmerkungenNational Tertiary Education Union. PO Box 1323, South Melbourne 3205, Australia. Tel: +61-3-92541910; Fax: +61-3-92541915; e-mail: editor@aur.org.au; Web site: http://www.aur.org.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Universities' Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: